Min blogglista

måndag 28 juni 2021

Karlshamn

En liten, lite sömnig småstad som vi besökte under tre supervarma och soliga dagar. Pizzarestaurangerna duggade tätt på Drottninggatan och raggarbilarna fick upp farten på stritan nere vid hamnen.
För min del fastnade jag för alla rosor som klättrade på husväggarna och alla gulliga småhus utefter Kyrkogatan där jag gick fram och tillbaka många gånger.
Fina pasteller som...
...stämde väl med omgivningen.
Större och...
...mindre. Här fanns det till och med en skvallerspegel. Jag väntade mig nästan att få se tant Brun, tant Grön och tant Gredelin komma gående tillsammans med farbror Blå.
En stolt karlshamnspippi blickar ut över stan. 




3 kommentarer:

  1. Ni hittar verkligen många pärlor och du har en förmåga att se det som är fint.
    Ser ut som Karlshamn är värd ett besök.

    SvaraRadera
  2. Att strosa i liten trä-stad är mysigare än STORstäder !!
    Jag tänker på flera...ibland bara en
    gammal del av stan med välvårdade hus med klängrosor..stockrosor...
    Visby..Vimmerby..Nora..Trosa....

    SvaraRadera
  3. Ja Malin, visst kan hon Pdl se det vackra och sedan dela med sig till oss.... Så sant. 🤓

    SvaraRadera