Min blogglista

måndag 15 juli 2019

Vill gärna berätta om...

...Skrållan, ofta kallad Skrållebollen eller Matronan.
 En äldre mycket bestämd dam som...
 ...tyckt om att vara i medelpunkten...
 ....ville alltid veta var matte höll hus...
 ...höll stenkoll på Fanny...
 ...tyckte "lilla" Fanny var i största laget...
 ...och skällde gärna ut henne.
 -Jag tror jag går in och lägger mig och vilar...
 ...är så trött så trött...
Zzzzzz....
Alla bilderna på Skrållan tog jag för en vecka sen och nu är Skrållan i hundhimlen saknad av många. Ledsamt... Kanske kan hon leka med vår Dolly. Dom har ju träffats många gånger.

2 kommentarer:

  1. Skrållan.
    Tankarna far iväg, hamnar på Saltkråkan.
    Älskad unge där.
    Ja, kanske av hela Sverige.
    Älskad hund här.
    Saknad.

    SvaraRadera
  2. Gullig hund som är lätt att ha i knät och gulla med så jag kan förstå att hon är saknad.
    Livets gång!

    SvaraRadera