Min blogglista

torsdag 11 juli 2019

Jag blev så...

...ledsen och sur när jag kom ut till mina odlingslådor, min stolthet, och såg... 
 ...att alla nu färdiga sockerärtor var uppätna precis som...
...salladen. Gallerstaketen var nerrivna och jag förstår att vi haft påhälsning. Vilken fest det har varit. Kan tänka mig att rådjursmagen/magarna var mätta och belåtna.
Sen detta skedde är spenaten också uppäten. Luktärten har också smakat gott. Man blir bara såååå.... Det finns ju massor av mat i skogen!!!

2 kommentarer:

  1. RIKTIGT SORGLIGT och ILLA...jag tycker synd om dig.
    Det finns ofta nåt att akta sig för. Rådjur är ju fina att se på och man kan bli både glad och förbannad av deras besök.
    Här har mördarsniglar varit ett elände flera år så vi har inga odlingar att skydda numera...
    I år har vi inte sett några sniglar ÄN !!!!!!

    SvaraRadera
  2. Aj,aj...så tråkigt.
    Man blir så ledsen och ...
    Vet.
    Idag har jag fyllt i tre dagar.
    Internet spökade ett tag.
    Men nu är vi med igen.

    SvaraRadera