Min blogglista

tisdag 12 februari 2019

Jag har ätit...

...fyra semlor redan och ändå har fastan inte börjat. Oj, oj...
Dom två på bilden är de minigaste jag sett. Tallriken är en liten assiett. Vi fick vänta lite för länge på ostfrallan på ett kafé och som plåster på såren fick vi var sin ekosemla. Vi väntar gärna för länge fler gånger...
Så har jag blivit bjuden på härlig hembakt minisemla, inte så mini som på kaféet men precis lagom. Fick receptet och inspirerades att baka likadana själv. Tjugofyra semlebullar väntar nu i frysen. Sex är redan uppätna. Ja inte av bara mig men ändå...
Det är gott med semla eller hur?

3 kommentarer:

  1. Hmmmm !!!
    Har också redan blivit bjuden....
    Gött?
    JA.

    SvaraRadera
  2. Karaktär..!!
    Jag har också ätit s m å godingar och det är så GOTT !!
    Kanske blir det bak av med minisemlorna för nu har jag plats i lilla frysen.

    SvaraRadera
  3. JÄTTEGOTT! Det räcker så bra en mini!

    SvaraRadera