Min blogglista

onsdag 23 januari 2019

Stooooort affärscentrum

En liten utflykt till nyöppnade Mölndals Galleria.
Gott om parkeringar, trånga visserligen.
Baby lounge påminde mig om en/ett? MALL i Denver för 22 år sen där jag upplevde detta för första gången.
Allt i Mölndal var naturligtvis nytt och fräscht...
Julljusen lyste fortfarande upp...
...överallt.
Finast var ljuskronan. 
Men...vad är det här för en affär? Den heter VACKER. Färgen i affären ser ut att peka i en viss riktning eller hur? Huuuuu....
Kanske skulle vi passa på att äta veckans utelunch här?
Hamburgare kan faktiskt vara väldigt gott.
Det var gott om lunchgäster vid borden
Men oj... Inte i vår smak. Här är en bild FÖRE...
...och här en bild EFTER. Inte stor idé att gå hit igen.
Ännu en affär med annorlunda namn, NORMAL... Vad är egentligen normalt? Är det detta enorma överflöd av varor? Inte för oss i alla fall. Räckte med ett studiebesök.

2 kommentarer:

  1. Kanske det räcker med att studera Dina bilder för oss???
    Troligtvis blir det så. Väljer nog en skogspromenad istället.

    SvaraRadera
  2. ÖVERFLÖD i affärer ger trötthet och rinnande ögon.

    Mölndals Galleria måste nog ändå få ett studiebesök nån gång.
    Vår Kungsmässa här får högt betyg.
    Förr var det avkopplande och roligt att gå runt och titta i affärer även om jag inte hade tänkt handla. NU har den lusten försvunnit.
    Konsumtion överflöd REOR och onödigt ägande...PUST!
    Jag blir matt.

    SvaraRadera