Min blogglista

onsdag 16 januari 2019

Nu är det...

...nästan för bra i det husmoderliga...
 Vår Flamingoblomma, en riktig överlevare, har varit alldeles för stor ett bra tag nu men har hela tiden gett blommor.
 I går var det dags att förnya och föryngra. Sju fina små buketter blev det med totalt 16 blommor på.
 Satte dom direkt i jorden. Om det är rätt eller fel vet jag inte men tror.
 Fyra fick egna krukor och tre fick varandra i moderplantans kruka.
Sååå fint det blev. Nu är bara frågan hur detta går... Lovar att inte överbeskydda dom för det tror jag inte deras flitiga mamma skulle tyckt om. Hoppas hoppas!!

3 kommentarer:

  1. Vilken skatt Du fann.
    Helt rätt med den Du gjorde.
    Hoppas Du ränta på blommorna vann.
    Glansen på fönsterbrädan det hela avgjorde.


    SvaraRadera
  2. Extrastark blomma ..hoppas att plantorna gror.Goda ex har jag också haft men till slut har de gröna bladen blivit brunfläckiga och plantan kroknat.
    Vid flytten gav jag bort flera Clivia och hos de nya ägarna har de blommat!!!! inte hos mig.
    Jag har många Svärmors tunga som står i vas och har rötter. Finns att få för den som vill ha.
    Fina tycker jag.. tåliga och dyra att köpa.
    Att kasta är inget alternativ.

    SvaraRadera
  3. Med dina gröna fingrar klarar sig blommorna väl. Det är jag övertygad om! Lycka till!

    SvaraRadera