Min blogglista

tisdag 14 augusti 2018

På tal om...

...pelargoner.
När jag klippte vissna blommor på vår vita stora pelargon råkade jag klippa av ett pyttelitet bladknippe. Det fick bli till ett...
 ...pelargonbarn. Och ganska snart slog det rot och började växa. Till min stora glädje. Barnen ska man vara rädda om.
I en fantastisk vårblomsterkorg, som jag fick när jag fyllde år i mars, fanns en liten murgröna bland krokus, blåsippor, påskliljor och andra vårblommor. Den fick komma i en egen kruka så småningom och det verkar som om den växer och frodas i pur glädje.

1 kommentar:

  1. Så gör jag också och det brukar fungera. Det blir för mycket växter ibland för jag har inte så stor plats längre.
    Klivia har jag gett bort till flera vänner.Hos mig blommar dom inte men är bladfina. De blommar hos alla mottagare!!!!!Jag blir bara glad men tycker att det är väldigt konstigt.

    SvaraRadera