Min blogglista

fredag 29 juni 2018

Rosornas sommar

Jag har en känsla av att rosorna blommar extra mycket i år.
 Visserligen har jag tänkt så tidigare år men jag undrar ändå.
 Vår klängros har vi fått stötta upp gång på gång.
 Rosenklasarna i den här mängden blir faktiskt tunga. 
 Här är en annan klätterros. Honungsrosen. Den klättrar på vårt gamla plommonträd, som har fått överleva som stöd.
Det doftar verkligen honung när man går förbi.
Det gäller att ta vara på dagarna nu för tänker man efter så går vi ju mot mörkare tider. Men....vem vill väl tänka efter?
Ha i alla fall en härlig helg. Det ska vi ha med kärt besök från Norge.

4 kommentarer:

  1. Skilli A-M29 juni, 2018

    Klängrosor. Tjusiga.
    Honungsrosor. Doftande.
    Vill lägga till Nyponrosen. Vardagsrosen den tåliga, nyttiga och den som blommar såååå länge. Dessutom doftar den på långt håll.
    Rosor i ett sprucket krus.
    Tre rosor. Symbolen.
    Rosor, rosor, rosor.....

    SvaraRadera
  2. SAGOLIKT FINT !!
    Klängrosor är tacksamma tydligen. Jag ser själv på olika ställen vilka väggprydnader dom ger...även i torra lägen. Jag hör och får bilder från ägare som gläds åt denna blomrika fägring.
    Vi äger ingen....tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Härligt med så mycket rosor.

    SvaraRadera