Min blogglista

onsdag 18 april 2018

Vårkänslor

Äntligen..
...börjar växtlusthuset få tjäna som det härliga ställe att vara på, som det är.
Lite väl varmt var det häromdan. Det var då som...
...jag blev så våldsamt glassugen. Jag, som nästan aldrig äter en glass inte ens på sommaren. Den smakade mmmmmm...
Vårkänslorna hos Fanny lät inte heller vänta på sig, Hon tog sig friheten till ett alldeles eget vårspring. Hon var borta i 45 minuter. Husse cyklade runt och letade och jag själv gick vid huset och skramlade med matskålen. OCH rätt som det var stod hon där på gräsmattan och ville ha sin middag. Våren är också en orolig men härlig tid...

3 kommentarer:

  1. Skilli A-M18 april, 2018

    Växtlusthus och glass! Härligt.
    Fannyvårspring besvärligt härligt.
    Besvärligt 45 minuter - Härligt, nästan dubbelhärligt, när hon sedan ligger där, som om inget hänt.

    SvaraRadera
  2. Alla behöver lite större revir emellanåt om det så bara handlar om korta stunder.
    Det lilla uterummet förgyller livet...jag vet..
    ni njuter av ert...vi av vårt.
    Där kan man vara även om det blåser ute och känns lite kyligt på utsidan. Smart.

    SvaraRadera
  3. Det gäller att passa på att njuta när tillfälle ges. Det är ni bra på och även Fanny! Tur att hon har känsla för när det är dags att återkomma!

    SvaraRadera