Min blogglista

måndag 19 februari 2018

Att vara eller inte vara...

Det handlar egentligen om att ha eller inte ha....på sig... broddar.
I fredags var vi i Alingsås. Eftersom jag är en försiktig madame när det gäller väglag så tog jag naturligtvis på mig mina röda broddskor. Det fanns inte en gnutta snö varken på trottoarer eller gator. 
Dagen efter åkte vi till Härskogen för en promenad. Där är det säkert också barmark på gångvägarna, tänkte jag och lämnade broddskorna hemma.
 Så fel jag hade...
 Här var det halkvarning överallt och...
 ...framför allt på promenadvägarna.
 Huuuu...så skraj jag Längtade efter varje uppförsbacke vilket jag ju inte brukar göra i vanliga fall med tanke på pusten. Som tur var kom vi hela vägen utan den minsta incident. Solen strålade och det var ett sagolikt väder.
När vi nästan var framme vid parkeringen igen kostade jag på mig att ta en skuggselfie. Det var liksom inte rätt tillfälle att ta en vanlig selfie.... Dom tillfällena har minskat drastiskt kan man säga...

3 kommentarer:

  1. Fortfarande vinter! Bra för oss alla tror jag. Naturen behöver den och vi känner än mer våååååår när, när den kommer. Skulle faktiskt önska mig ett par minusgrader till.......men vet inte om jag törs det här. Det blir väl protester!!!!

    SvaraRadera
  2. Hej då kung Bore!!!!
    Göm dig väl och länge!!
    Bort med snö,halka,slask och kyla!
    Välkommen kära VåR!

    SvaraRadera
  3. Du hade TUR som klarade halkan utan att dratta omkull.
    En vän som opererat ryggen och blivit bra fort gled på en isfläck och fick sprickor i bäckenet och går med kryckor igen. Varning!!

    Här lite snö och 2 plusgrader idag men mina
    rejäla kängor räcker som trygghetsgång tror jag. Dubbkängorna får vila.

    SvaraRadera