Min blogglista

torsdag 24 augusti 2017

Onsdag i Storsätra

Första titten ut ur fönstret...
 Det kan man kalla kylslaget.
 Vi åkte en sväng med bilen i väntan på lite värme.
 Såg många vackra vyer men...
 ...längtade efter vandringen.
Dagens tur utmed Stora Olån blev ungefär lika lång och nästan lika tuff som gårdagens men betydligt varmare. Tog av mig vantarna först, sen mössan och sen två jackor. Skönt!
 Här är jag trött. Äntligen blev det kaffe och smörgås och då piggnade jag på mig igen.
 Vi gick utmed norska gränsen på tillbakavägen.
 Här började terrängen äntligen att slutta utför.
 Solen hjälpte till att värma termometern och på eftermiddagen hade vi 20 grader i skuggan.
Här blommar midsommarens blommor fortfarande utanför hotellet. Sverige är ett långt och fantastiskt land.

2 kommentarer:

  1. Sol och vindstilla. Tankarna vandrar.
    Norge-Sverige. Unionen. Kriget.
    Fred!
    Tack och lov.

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen vackert! Dina kort ger rättvisa åt den vackra naturen. När vi var uppe senast blommade ljungen i skidbackarna.
    Vandringen ni gjorde i tisdags med båttur först är väl värd att göra, även om det tar emot i början. Tror andra hållet är jobbigare, speciellt utförsbiten.

    SvaraRadera