Min blogglista

torsdag 22 december 2016

Hur är det nu...

Det är med bloggen precis som med pratet ibland: Man kan börja upprepa sig, eller? Jag har läst så mycket den senaste månaden så frågan är om du fått det här tipset tidigare. Om det skulle vara så är det ändå värt att upprepas. Vet att många gärna läser och tycker om Jojo Moyes romaner. Länken nedanför leder till Adlibris där du har både bild och text om boken. En fin bok med allehanda relationskomplikationer.
(Obs Jag har inget reklamavtal med Adlibris!!)

Toner i natten

Själv känner jag nu att jag är redo för julen. Julklapparna är fixade, julbaket är bakat, det mesta är handlat, bordet är dukat, alla sängarna är bäddade, hunden är tvättad, julprydnaderna har fått komma fram och i dag ska vi städa det sista. Sen ska julskinkan in i ugnen och då blir det skinksmörgås i kväll. 
 Vörtbrödet blev väl inte så vackert men lika gott hoppas jag.
Pepparkakorna blev som dom brukar och i år fick det bli saffransbiscotti också. Egentligen alldeles för goda!
Saffranskakan kommer säkert att smaka gott tillsammans med rårörda hallon och lite vispgrädde. Så ska jag ju pudra lite florsocker över för utseendets skull.
I kväll ska jag ta itu med julklappsrimmen. Det ska bli roligt!


7 kommentarer:

  1. Så härligt det låter.
    Klappat och klart alltså!

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen flitig!
    Jag tar det lite lugnare... några sorter bakade och idag ska skinkan in i ugnen. Blir första gången i ugnen. Brukar koka.
    Sedan är jag klar.
    Jag kan riktigt se för mig hur julfint det är hos dig!

    SvaraRadera
  3. Naturligtvis skall du ha florsocker på saffranskakan, annars verkar allt perfekt.

    SvaraRadera
  4. Är det möjligen Ingelas vörtbröd? Det har jag bakat och det är jättegott.
    Skinkan är det allra bästa med julmaten tycker jag. Den färdigkokta ska bara griljeras och det blir nog ikväll här också.
    Om jag jämför med jular hemifrån hos mormor så har vi skalat bort mycket och gör på vårt sätt och det brukar bli bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det Ingelas recept. Vi kan inte vara utan det vörtbrödet till jul. Jättegott!!

      Radera
    2. Skulle man möjligen få receptet på Ingelas vörtbröd?

      Radera
    3. Jag mailar till dig vid tillfälle. 👍

      Radera