Min blogglista

måndag 10 oktober 2016

Skördemarknad

Några kilometer härifrån var det skördemarknad i går. Det var otroligt mycket folk. Måste vara succé för alla inblandade. 
Själv blir jag ganska matt i liknande sammanhang. Foodtrucks och vaniljsöta dofter... Marmelader och ostar... Oliver och och och...
 En fin höstinstallation gjorde att kameran kom fram...
Likaså inför dom här mysiga alpackorna.
Många stod och tittade... Frågan är: Vem tittar på vem?
Här kunde man köpa alpackagarn om man är sticksugen. Vilket jag inte var. Sen åkte vi hem.

3 kommentarer:

  1. Tur att inte jag var där, hade nog kommit hem med ett nystan alpackagarn, härliga bilder.

    SvaraRadera
  2. "Sen åkte vi hem."
    Härliga slutmening.Får mig att tänka på alla berättelser som `småskolebarnen´ fick skriva efter sommar/jul/påsk-loven. Njöt en liten stund.
    Sen åkte vi hem. Punkt slut alltså.

    SvaraRadera
  3. " Äcker nu " är ett uttryck som vi använder..kommet ur barnamun vid ett passande tillfälle.
    Tänk vilket stickbehov jag har haft..men det är slut precis som med att sy och pyssla....
    För några år sedan blev jag faktiskt sugen och stickade raggsockor till mig och barnbarnen i färghärligt garn. Mina har jag inomhus när det är vinter.

    SvaraRadera