Min blogglista

torsdag 8 september 2016

En tur till Värmland

Karlstad tur och retur...
 ...för att besöka Lars Lerins utställning på Sandgrund.
Första stoppet vid Tössestugan, denna för vår familj så välbekanta åkatillvärmlandfikaplats
Väl framme var det bara att insupa denna konstnärs så fantastiska alster. Här delar jag med mig lite lite av allt det vi såg. Stora, små, mörka, deprimerande, färgrika, naturavbildande och detaljrika konstverk. 






Detta är en mindre del av en ca 20 m lång tavla föreställande en bokhylla.
En del tavlor hade text, svårläst och kanske därför extra hemlighetsfulla.
Resan blev rätt lång över en dag, Fanny låg snällt och sov hela vägen och med lite god lunch till oss i matsäcken så blev det en fin resa. Kan verkligen rekommenderas.




4 kommentarer:

  1. Jag tycker verkligen om Lars Lerin som människa, efter de TV-program som jag har sett med honom, hans tavlor verkar väldigt omväxlande, den med böckerna eller den fina med gården och månen, kul att få dela detta med er.

    SvaraRadera
  2. Tror det är med tavlor,som med teater, för mig. Går sällan på utställningar och teater. Så, när jag går vill jag inte ha för mycket deprimerande "alster". Lerin har ju allt. Där kan man välja.
    Måste bli av med ett besök.

    SvaraRadera
  3. Hans TV program följde jag..och tycker om hans ödmjuka raka försiktiga sätt att vara. Man lärde liksom känna honom.
    Vi har sett hans utställningar på Konstmuse'et i Borås och på Akvarellmuseet.Han målar så man
    häpnar och blir helt tagen.
    Vår plan har varit att tillsammans med goda vänner åka till Sandgrund...att få till det är svårare nu än förr för nu är det mycket som händer och är bokat.

    SvaraRadera
  4. Det skulle verkligen vara roligt att nån gång få besöka hans utställningar. Otroligt fina.

    SvaraRadera