Min blogglista

tisdag 23 augusti 2016

Lugn och ro

Vi promenerade vid Nääs slott som så många gånger tidigare. Den här dan ville vi ha en sommarfikastund i lugn och ro.
 Fanny väntade uppmärksamt på Husse när han köpte gott förmiddagskaffe.
 Lugn och ro? Det var inte bara vi där.
 Timmeråsens förskola, högstadiecyklister i massor men...
 ...vad är det här? Ännu fler elever är ute och laddar upp inför höstterminen.
Lugn och ro? Det blev inget med det men vi hade mycket att titta på. Små knattar som servades av sina förskollärare och större barn med många olika aktiviteter på gång. 
Måste erkänna att jag tyckte det var rätt skönt att kunna sitta tillbakalutad och slippa vara "käck". Men roligt var det så länge det varade...

3 kommentarer:

  1. "Gilla läget" då var man uppfylld och motiverad och tyckte det var kul. När barn fungerar "bra" är det lustfyllt att leda och lära.
    Nu är läget annorlunda och det är en lättnad att fål ta del på avstånd.

    SvaraRadera
  2. Tack för de roliga åren i skolan!
    Så tänker jag. Ungefär som när (vi) jag tänker på alla härliga år på Stenslid. Nu minns (vi) jag.

    SvaraRadera
  3. Kan nog bli lite för mycket med ungdomar ibland kan jag förstå ...

    SvaraRadera