Min blogglista

onsdag 4 november 2015

Första kvällen...

...i huvudstaden. Vad gör vi? Inte mer mat men kanske en fika... Vi åker till Fotografiska Museet. Men inte i första hand för fikans skull...
 Hade läst att Fotografiska är öppet till kl. 23.00 och det passade oss jättebra.
 Njut av bilderna Det gjorde vi
 Tog en närbild av ett porträtt... Tycker mig se fotografen i ögat.
 Porträtt i långa banor
 Närgångna
Några annorlunda
Av kända mäniskor
Nästa våningsplan...
 Oj, här var ju vi i våras...
 Andra bilder
 Av helt olika slag
 Talande En del dystra
 En del färgstarka och svartvita
 En hel vägg fylld med avbildade glada badrocksiklädda människor i Torekov.
 Kusliga självporträtt. 
Ett besök på Fotografiska är ett självklart inslag för oss i en Stockholmsresa.
 Lite kyligt när vi kom ut igen och gick till Tunnelbanan vid Slussen.
Måste säga att det var rent och snyggt överallt där vi åkte både på tågen och stationerna. Aldrig mer än fyra minuters väntan. Vilken effektiv kommunikation. 
Jo då, det blev en gofika på Fotografiska också.... 

6 kommentarer:

  1. Fotografiska. Aldrig varit där. Har inte hört någon annan berätta om det museet heller, som jag minns , kanske jag ska tillägga. Men nu känns det som jag varit dit. Tack.
    PS Du är duktig lägga till länkar också. DS

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående skrivare men blir det ett besök blir det på dagtid istället,

    SvaraRadera
  3. Foton i närbild ger upphov till mycket tankar och funderingar. Bilderna berör och det känns bra.
    Man kan bli både glad och bekymrad.

    Snyggt fotat av dig och jag ser dig i ögat nu när du påpekar det hade kanske missat det annars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotografen i ögat är den som tog bilden till utställningen. Det är nog svårt att få till och kändes fint att få en glimt av honom eller henne. Om det nu var så... Jag vet ju inte.

      Radera
  4. Jag läste igen och tror mig förstå av det du skrev att det är du som är fotografen som får till den fiffiga detaljen....... det går att missuppfatta alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag känner mig hedrad av att du trodde att det var jag. ;) Tack tack! :))

      Radera