Min blogglista

tisdag 2 juni 2015

Olika ansvar

På J:s student hade jag ju ansvar för fotograferingen. Då måste man hålla sig i främsta ledet i alla sammanhang och det lyckades jag oftast med. Det blev mycket intressant. 
 Bevakningen vid lastbilarna var rigorös. Men hur har karln uniformsmössan? Insatschef... 
Flera poliser gjorde sitt arbete lugnt och tydligt bland studenterna...
...och var det någon student som tänkt förfriska sig på flaket så blev dom av med flaskan. Att sen mamman kunde med att rusa fram och ta hand om flaskan förvånar mig. Men men...mycket har hänt sen jag tog studenten...


3 kommentarer:

  1. Du kan ditt jobb .........fota och vara längs framme där det händer .....

    SvaraRadera
  2. Det var säkert inte populärt just då med en stark och handlingskraftig mamma. Hon gjorde ju det vi ALLA borde göra när nåt känns och blir fel. Ofta läser man om hur folk väljer att ( inte se ) och hoppas att någon annan ska ingripa. Jag är inte helt säker på att jag själv är tillräckligt modig...men lite tuff....det beror på vad det gäller förstås.

    SvaraRadera
  3. Skilli A-M02 juni, 2015

    Nu tror jag Lisa och Pdl talar om olika saker.....
    Lisa stoppar hen från att dricka för mycket. Tar flaskan.
    Pdl ser hur "mamman" vill rädda flaskan till att kunna drickas senare??
    Jag tycker det är bra att ingen får gå upp på flaket med flaskor.
    Det har ju gått bra hittills i år......... HURRA !

    SvaraRadera