Min blogglista

fredag 12 juni 2015

Guten Appetit

 Måltider i ett annat land är ofta spännande.
 Tysk favorit: Bratwurst mit sauerkraut. Inget för mig!
 Vegetarisk rösti: Min favorit!!!!
 Vegetarisk rätt under rött parasoll på grisplanka...Hm...
Sparristid, soppa. Både jag och magen njöööt.
När jag åt soppa åt min käre make Hamburgare...
 En och annan Apfelstruder slank ner. Alltid en portion och två skedar.
Samma med Tiramisun: Två skedar tack!
Men.... vilka gigantiska portioner i alla lägen... Huuu..
 Det blev en hel del goda Cappuccino under veckan och...
...öl förstås, en hel del...
Ha nu en go´ helg så blir det mer Bayern nästa vecka.

3 kommentarer:

  1. Skilli A-M12 juni, 2015

    Fortsätter som jag slutade nästan: Blandad kompott.
    Allt mättar magen men en del rätter känns mera rätt.....
    Bra att man kan välja.

    SvaraRadera
  2. Hoppsan så mycket gott MEN kalorier till tusen.Klokt att dela på en del för det blir ofta mer lagom mycket.
    Tur och extra bra att du har töjbara byxor kan jag gissa.?

    SvaraRadera