Min blogglista

fredag 30 maj 2014

Långe Erik

På vägen mot Långe Erik hamnade vi på Loppmarknad och kunde också proviantera på ett välbesökt bageri.
Äppelblommen stod i full skrud och...
...Långe Erik var ståtlig.
 Stenarna lockade till lek,
 färgglada både på land och...
...i vatten.
 Här gällde det att hålla avstånd och...
 ...ha hjälp med tittandet.
 Inga gullvivor just här men...
...massor av liljekonvaljknoppar.
Stilla!
Så avslutades besöket med en god kopp kaffe med nyinköpt bageribröd.
På måndag ska jag berätta om Trollskogen. 
Till dess...Ha en go helg!

3 kommentarer:

  1. Skilli A-M30 maj, 2014

    Roligt vara med i Barcelona på okända äventyr
    men
    minst lika roligt känna igen sig på bilderna.
    Ses i Trollskogen.

    SvaraRadera
  2. Naturslipade stenar fängslar mig och jag väljer noga och tar med mig en eller två från ställen i världen som vi besökt.
    Dom ska vara speciellt vackra i färgen och sköna att hålla i och lagom stora (små).
    Glasskålen är fylld och ett fat så jag får hitta på nåt annat samlingsställe...

    SvaraRadera