Min blogglista

torsdag 4 juli 2013

Sommarförkylning...

...är inte att leka med.
Själv började jag känna att något var på gång för en vecka sen. Raskt iväg till apoteket för att stoppa detta.
Trots satsningen på kända hjälpmedel hjälpte det inte den här gången. Så småningom fick jag ge mig och inta sängläge i alla fall under en dag.
Tänk...då fick jag precis som när jag var liten och sjuk...vindruvor och en tidning. Vilken lycka!! Nu är jag på benen igen men hostar och hackar säkert några dagar till för att inte tala om nätterna...

3 kommentarer:

  1. Hoppas att förkylningen går över snart, men som du skriver är det inte att leka med, Skönt att bli lite ompysslad iallafall.
    Inget planerat idag, tänkte ett tag ,att vi skulle åka till en lapptäcksaffär "Tyger och Ting" men som tur var hade de semesterstängt, eller vad det synd..... Vet med mej att det blir mer än jag hade tänkt köpa i tyger, det är en lycka att gå där och titta på alla underbara tyger.

    SvaraRadera
  2. Tips för att bromsa upp när man känner att en förkylning är på gång: Echinagard (från röd solhatt).
    Bara tron på dropparna är stark har det effekt tror jag.

    SvaraRadera
  3. Skilli A-M07 juli, 2013

    Bara tron på dropparna är stark har det effekt tror jag.
    Detta enl. Lisa. Och C-VITAMIN enl. mig. Bara tron på´t!!
    Krya på Dig..... Host.... hack.....

    SvaraRadera