Min blogglista

fredag 28 december 2012

En GOD JUL

Vi har haft en mycket god jul. Allt fanns med. Julkorten/julhälsningarna, julbordet, julkaffet, julklapparna, julgröten, julottan, julboken mm mm
 Dolly hade sniffat länge på sina julklappar och sen gick det fort med french dog och...
...jättesöt igelkott, så länge nu det varade.
Julen varar ju ända till påska men det är väl ändå att ta i..... 
I kväll ska vi i alla fall ha lillejulafton på KarlGustavsgatan hela storfamiljen och det ser vi fram emot. Då gäller rim-tvång på julklapparna så nu måste jag börja fundera....
***************
Ha en fin helg så ses vi kanske en liten stund på Nyårsafton.


5 kommentarer:

  1. Julrim.
    Hos oss är det grötrim som gäller.
    Ingen får smaka på gröten förrän han/hon rimmat.
    Det är en tävling om att få börja.
    Varför?
    Jo, min pappa hade ett stående rim, som alla kan
    och alla vill säga.
    Mandel ska det också vara. Så ska det gissas vem
    som fick den. Det finns de, som svalt den hel, för att inte avslöja sig.
    Hur äts den då?
    Jo, med träskedar tidigt på julaftonsmorgon.
    Mysigt.

    SvaraRadera
  2. Att rimma är kul så lycka till.
    Vad är julboken? eller fattas det ett c kanske? för då förstår jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag menar verkligen julboken...... Den heter "Vattenänglar" av Mons Kallentoft Spännande!!

      Radera
  3. Rimmet är klart! Det blev åtta bra rader. Vilken tur!!

    SvaraRadera
  4. AHA
    varför tänkte jag inte rätt på julboken?
    Jag brukar inte få bok i julklapp...så kan det vara.
    MEN tid att läsa har jag... om jag bara vill.

    SvaraRadera