Min blogglista

måndag 14 maj 2012

Nu har jag satt mina grönsaker

Satt? 
Ja, jag tycker det är så bra att någon annan sår och jag sen sätter. Jag har haft en liten odling under några år i krukor på balkongen och det har gått alldeles utmärkt. Nu gör jag ett försök utanför växt/lusthuset. Försöket gäller i vilken utsträckning sniglarna hittar dit eller inte. 



Allihop bugade sig tacksamt när de fick vatten. Jag får nog vara lite försiktigare nästa gång  ;)


Snart kommer de härliga potatisarna till sillen och jordgubbarna tar vi till dessert.

4 kommentarer:

  1. Jag får en lust att sätta några blommor, vi bor i en trea med balkong, det kommer att bli blommor i en balkonglåda, men sen tänkte jag mej något under balkongen i en stor kruka, få se om jag hittar något på återvinningen kanske, kanske kryddväxter eller.....

    SvaraRadera
  2. Skilli A-M14 maj, 2012

    Lilla snigel akta dig, akta dig.....
    Snart kommer det en snigelbar och lockar dig på villovägar. Fungerar - fungerar icke !!!!?????
    Vi tycker den varit riktigt bra.
    www.snigelbaren.se
    Har sedan fixat hemmagjorda barer.
    Så kom över på en drink......

    SvaraRadera
  3. Förra året (igen)köpte vi dyr "tidig" sättpotatis förgrodde odlade både i bärbara stora hinkar och flyttade efter sol och regn och i odlingslådor under väv ... Inte blev det som vi önskade. Visst blev det potatis MEN inte till midsommar.
    I år skiter vi i detta och köper av dom som kan.
    Lite jordgubbar och mycket smultron att trä på strå brukar vi kunna skörda.
    Detta är en SOMMARLYCKA!

    SvaraRadera
  4. Så fint det ser ut!! Längtar efter både sill och potatis , jordgubbar och VÄRME!!!!! Kram Jessica

    SvaraRadera