Min blogglista

torsdag 16 maj 2024

Överraskningar i trädgården

Varje vår dyker det upp växter och blommor som ingen har planterat
Förgätmigejblommorna täcker ibland en hel rabatt men inte i år. Bara lite.
Humlen klättrar upp på närmaste vägg många år efter att vi hade humlestör i trädgården.
Teveronikan är ju söt i sin blåa färg men var kommer den ifrån?
Gullviva satte vi i slänten för många år sedan. Tänkte att vi skulle få en "Brösarps backe" där. Men inte då. Den dyker upp när helst den vill.
Maskrosor har vi naturligtvis också...
Dom lyser som små solar och är riktigt fina om dom inte blir för många hos oss i alla fall.
Mjölkörten / Rallarrosen får gärna vara kvar hos oss. Påminner mig så om kära Värmland.
MEN...om dom här tycker jag inte. Kirskålen på andra sidan staketet...
...landar tyvärr lite varstans hos oss. 
Finns säkert många fler överraskningsblommor hos oss och de allra flesta blir jag vårglad av.

2 kommentarer:

  1. VÅR GLAD! Vilket härligt ord. 🥰🌿

    SvaraRadera
  2. Varför tar vi bort det som VILL växa (ibland) för att med möda plantera annat ..ibland köpt för mycket pengar.
    I slänten med perenner ( och ogräs) måste jag omvärdera.

    SvaraRadera