Min blogglista

måndag 27 april 2020

Nu vill jag berätta...

...om olika utflykter som vi gjort. 
Jag börjar med resan till Fotö.
 Färjan till Öckerö och...
 ...vidare bro över till Fotö. 
 Vi hittade en solig och varm plats på "första parkett". 
 Spännande att titta på vackra båtar som...
 ...fick komma till sitt rätta element.
 Något fattades...
 Här kommer masten med hjälp av...
...både handkraft och...
...hästkraft.
 Att klättra i berg är inte min "grej"...
...jag njuter av havet från tryggare underlag.
En lyckad dag på Fotö.


2 kommentarer:

  1. Vår vackra skärgård med Fotö har vi besökt på olika sätt. Den välvda bron över till ön har vi promenerat på, seglat under och åkt såväl buss som bil på.
    Det är en förmån att ha Fotö "inom räckhåll".

    SvaraRadera
  2. I stilla soligt väder är kusten inbjudande och där finns många vackra fina platser.
    MEN det blåser mer där än i inlandet och blåsten är jobbig.
    Det finns många öar som jag tyvärr inte har besökt.
    Det borde bli ändring på det.
    Att ha båt kräver mycket arbete och det är jag glad att slippa. Ingen båtmänniska så jag sörjer det inte alls.

    SvaraRadera