Min blogglista

måndag 24 februari 2020

Högtid

Emellanåt blir en kväll bara sååå bra.
Förra veckan var vi på Operan och såg La Boheme. Den operan innehåller så otroligt fina melodier. Jag får gåshud...
Jag är glad åt att kunna njuta av så många olika musikstilar. Det finns egentligen bara några få musikgenrer som jag helt avstår från/tycker illa om. Framför allt rappande, som jag aldrig kan acceptera. Sen kan viss jazz vara för mig väldigt svårförståelig, glädjelös och knepig. Inte undra på att mina ofta spelade Spotify-listor innehåller allt mellan himmel och jord.

2 kommentarer:

  1. Visst är det sant: "Smaken är som baken".
    Den moderna musiken är ibland svår och texten ofta upprepning av en strof...fattar och berör mig inte alls. Äldre hits är långa historier. Countrymusik helt härlig. Viss dansmusik gör mig glad och danslysten igen. Gladjazz och dixielands musik är sprittande och medryckande.....m.m.
    Opera är för mig obegripligt svårt och o-vackert. Det finns så klart vackra melodier men för få för mig.

    SvaraRadera
  2. Du kan påverka hjärnans må bra-hormoner med musik. Spela rätt låt när du behöver bli glad, lugn, peppad, få energi eller slappna av!
    Det är väl fantastiskt.....

    SvaraRadera