Min blogglista

torsdag 10 oktober 2019

Inspiration

Här är min inspiratör.
Fina Nora har ordnat sig en alldeles egen kreativ syhörna i sin lägenhet. Och hon syr och syr och syr...
 Hennes mormor blev så inspirerad. Åkte iväg till...
 ...Stoff och Stil i Göteborg 
så nu är...
...en blus på gång och...  
...min nya symskin...  
..går så jämnt och fint.
Byxtyget får ligga och vänta på sin tur.
"Jeg gleder mig", som man säger på norska till att Nora har hittat glädjen i att sy och att hon dessutom har smittat ner mig.  

2 kommentarer:

  1. Klart det gleder mig också,
    som snart får se PDL i nya fina kleder.
    Kläder i höstens härliga färger.

    SvaraRadera
  2. Bravo Gudrun...
    Inspiration motivation "Skynda dig medan du har lust".
    Jag har sytt såå mycket tidigare i livet till alla i familjen och känner mig stolt över det. Skidoveraller till alla 4 bl.a. Jättefina kände vi oss. Vi har kortbevis och vi minns.
    Nu är det klart och lusten är borta.

    SvaraRadera