Min blogglista

fredag 20 september 2019

Att...

...köra in genom den höga järnporten krävde sin man.
 Alltså lämnade jag jättegärna ifrån mig den uppgiften 
 Det var snett utifrån den lilla gatan och det var trångt. Men jag åtog mig en minst lika värdefull uppgift och det var att stoppa trafiken.
Strax ovanför oss markerade den här skylten att hastigheten helst inte fick överskrida 20 km per timme. Jag tror inte någon körde under den hastigheten. Bilarna swischade runt hörnet som galningar på den lilla trånga gatan och där stod jag varje gång med "livet som insats" Inte riktigt men ändå... 
***************
Ha en fin helg. Det kanske blir några glimtar nästa vecka också från vår resa. 

1 kommentar:

  1. TRÅNGT BESVÄRLIGT och några skrapmärken vill man ju inte ha. Då får man hjälpas åt.
    Att köra in i vårt garage kräver precision för det är inte mycket plats i porten.Det piper ibland i bilen och då får man verkligen smygköra in.



    SvaraRadera