Min blogglista

torsdag 21 september 2017

Leva i nuet

Det är viktigt att leva i nuet, hör man titt som tätt. Din bästa tid är nu..... Men vad är det egentligen? Jag tycker också om att leva i nuet. Visst, men jag lever gärna lite i då-et också. Gläds ofta åt sådant som passerats och lika gärna i det som planeras, sen-et. Vi vet ju inget om sen-et men om jag kan glädja mig redan nu, innan, så är det ju fantastiskt. Glädje gång på gång. Åt det som varit, det som är och det som kommer.
Det finns ju tyvärr annat än glädje som hör till livet. Sorg, oro, rädsla med mera. Det gäller att fånga guldkanterna så mycket som det över huvud taget går från då-et, nu-et och sen-et.
I dag till exempel ska vi njuta av nu-et och åka för att gratulera en kär 21-åring.

3 kommentarer:

  1. "och lika gärna i det som planeras, sen-et."
    Ja, som jag gläds i planering. Och även minnen! För att inte tala om nu - när lingonen rinner mellan fingrarna. Jag vill tacka livet....(Arja hör jag inom mig ¨nu)

    SvaraRadera
  2. Försöker nog liva i nuet ... göra det bästa av dagen som kommer ...

    SvaraRadera
  3. OM eller NÄR man får en snyting av livet då kroppen skriker och mår dåligt av något slag...då först fattar man hur enormt glad man kan vara varje dag när det blir som vanligt igen."Ta vara på" blir viktigt.
    Att minnas fina stunder och upplevelser berikar kropp och själ...alltid.
    Att längta till något uppnåbart är också skönt och gott.

    SvaraRadera