Min blogglista

tisdag 26 juli 2016

Vad händer...

...ute i naturen?
Ungdomar i alla åldrar går omkring med sina telefoner.
-Hur många har du hittat?
-Vilken nivå är du på?
-Finns det några här?
-Massor!
Motion, nya bekantskaper och nya platser!
Ingen har nog missat detta spel, som spridits över världen i en aldrig tidigare skådad fart. På bara några veckor fick spelet mer än 30 miljoner användare. Jag pratar alltså om Pokemon Go. 
Spelfantasterna har nu lämnat den stationära speldatorn och gett sig ut i verkligheten. Även om man också ser den via telefonen...
Kan man spela Pokemon Go när man är 70+? 

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Visst kan man spela Pokemon Go om man är 70+ ... själv känner jag ingen större luft för detta spel, jag gillar spel men nöjer mig med att spela på datorn en stund varje morgon ...

    SvaraRadera
  3. Jag spelar hellre golf ;-)

    SvaraRadera
  4. Neej du...inget för mig...har absolut ingen lust att delta...är nog för gammal.
    Jaa till golf..vi har gått en härlig runda idag i lagom väder och med bra spel. Startade kl.8 och det var tidigt tyckte jag då...men vi gick snabbt i egen takt och det var bra.
    Man kan leka på olika sätt.

    SvaraRadera
  5. Skilli A-M26 juli, 2016

    Är det någon som kan, så är det väl Pdl !
    Låt oss veta.....

    SvaraRadera
  6. Det passar nog för alla åldrar. Även om jag kan förstå det roliga och det positiva med att fler kommer ut och rör på sig så känner jag mig på något sätt märkligt ensam när de flesta jag möter bara stirrar i sina mobiler.

    SvaraRadera