Min blogglista

måndag 11 augusti 2014

Hej igen

Semestern är slut!
Det syns på mjölkörten. 
Vilken skillnad...

 Nu, nästan färdigblommad för i år.
När vi tillbringade våra somrar i Värmland och våra flickor var små, brukade vi alltid tillsammans se på mjölkörten hur det oändliga sommarlovet ändå traskade på mot höst och skolstart.
***********
Vilken sommar vi har haft i år. Vädret har varit så soligt och somrigt som man bara kan tänka sig. Visst, det har varit pustigt ibland också med många fuktiga värmegrader, åskväder och enorma skyfall.
Med glädje minns jag sommarens många besök, längre och kortare resor och all samvaro med barn, barnbarn, släkt och goda vänner. Vad vore livet utan dessa möten.
Några av er vet att jag passade på att prova ett för mig lite annorlunda sätt att blogga. Enklare, ofta från telefonen, mera direkt och utan den regelbundenhet jag har haft i Pensionär de luxe. Jag övade till och med att inte skriva någon dag. Alltså föddes Casa Fibas. 
Jag trivs med Casa Fibas och tänker fortsätta ett tag med den bloggen. Vill Du vara med där så har Du länken här:
Jag kommer inte att skriva något på Pensionär de luxe och det går inte heller att kommentera där men väl på Casa Fibas. 
Vi ses väl?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar