Min blogglista

fredag 20 september 2013

Bevakning

I centrala Rom kan man känna sig trygg!
Poliser överallt...
...inte minst där turisterna finns t.ex. vid Fontana di Trevi.
Om någon, ett barn eller vuxen, kommer för nära, 
signalerar visselpipan med kraft till den som eventuellt skulle komma att överträda bestämmelserna.
Vakande kvinnor och män men också... 
... mycket hjälpsamma vid behov t.ex. vid Spanska Trappan.
Polisbilarna stod alltid placerade där vi kom vandrande. 
***********
Hoppas att Du vill vara med i Rom lite till. Våra fem dagar i Rom var sprängfyllda av nya och annorlunda intryck, som jag gärna vill dela med mig lie till av.
Till dess ska vi fira en sjuttonåring. 
Ha en fin hösthelg så ses vi på måndag igen.

3 kommentarer:

  1. Följer gärna med till Rom, iallafall bildmässigt.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Kul att se igen och minnas.
    Kastade du en slant i fontänen?
    När vi var där tog ngr fingerfärdiga tjuvar plånböckerna för ngr svenskar som trängdes på en fullpackad buss.De märkte ingenting när det hände.
    Poliser behövs väl och gör nytta i trängseln.

    SvaraRadera
  3. Av poliser ser man inte många i Lerum, om man inte går till polisstationen förstås. Ibland syns de inte ens där!!!
    Frågade min 17-åring om de "syns" i Göteborg?
    Ja, och många väktare, blev svaret.
    Visst behöver vi poliser.

    PS Jag kastade också en slant i fontänen, en gång för länge sedan. DS

    SvaraRadera